box2d_proto

Listopad 13, 2009

Czyli mogłoby-coś-z-tego-być-gdyby-mi-się-chciało. Pierwsze flashowe demo z użyciem Box2D. Budujemy wieżę z tetrisowych klocków, po zrzuceniu wszystkich trzydziestu (losowa liczba, nie doszukujcie się tutaj sensu) zaczynamy od nowa. Rekord musicie sobie zapisać na kartce, jak za czasów ośmiobitowców, bo nie chciało mi się zrobić tablicy wyników. Grafika moja – ten szary prostokąt (podłoga?) będzie snił się wam po nocach. Aha – wysokość zliczana jest dopiero, gdy klocek znajduje się w stanie ‚sleep, więc czasami może to nie działać, gdy wpadnie on w nieskończone oddziaływanie (trzeba się porządnie przyjrzeć, żeby czasami dostrzec ruch).

GRAJ TUTAJ

(po raz pierwszy użyłem uploudu z podejrzanego Zapodaj z racji braku własnego konta na jakimś porządnym serwerze)

komentarze 4 to “box2d_proto”

  1. mi-ku Says:

    Fajna zabawka. Linię trudno ułożyć (prawie nie realne) – wiem, że w tym prototypie punktujesz wysokość, ale fajnym pomysłem na stworzenie grywalności było by punktowanie połączonych bloków np. 3×3 (bo takie jeszcze się dosyć prosto da utworzyć szczególnie pod skosem), po takim połączeniu blok mógłby znikać przez co tworzył by miejsce na kolejne klocki – co prawda detekcja takiego scalonego bloku już nie musi należeć do najprostrzych, ale w takie coś bym pograł :)

    Pozdrawiam.

  2. biggamebang Says:

    Dzięki za komentarz (już piąty! wooow!). Wrzuciłem to tutaj po to, żeby zostawić już ten prototyp w cholerę, ale być jeszcze coś pokombinuję, sam myślałem na początku o tym układaniu bloków.

  3. yfan Says:

    Z racji tego, że również siedzę w klockach tetrisa, mała uwaga: nazwa tetris pochodzi od łacińskiego tetra, czyli cztery. Każdy klocek w tetrisie składa się bowiem z czterech kwadratów i 7 (zdaje się) rodzajów klocków wynika z 7 różnych umiejscowień owych kwadratów wzgledem siebie. Klocki w twoim prototypie nie są więc technicznie klockami tetrisa.

    Taki pomysł, jaki prezentujesz był już kilkukrotnie wykorzystywany: poszukaj gry „99 bricks”. Na pewno da się to rozwinąć w pełną grę, chociaż ja akurat do czegokolwiek opartego na enginie fizycznym jestem sceptyczny – tak jak u ciebie trzeba modlić się, żeby klocki przeszły w stan „sleep”, tak z reguły bierzesz silnik fizyczny, żeby ułatwić sobie życie, a później robisz wszystko by obejść jego „fizyczność”.

  4. biggamebang Says:

    Dzięki za uwagę, do zapamiętania;)

    Wiem, że nie jest to nic oryginalnego, zrobiłem to raczej na zasadzie: „O, ale fajny i łatwy jest ten Box2D” i tak naprawdę nie miałem żadnego konkretnego pomysłu na rozwinięcie gameplayu.


Skomentuj

